Subject: FW: LInda kinnistu kogujatee ühendamine Õlleköögi teega.
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 20 May 2025 09:07:57 +0300

Palun reg

From: Meelis Kreevan | Road-Expert OÜ <[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 20, 2025 8:56 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: Vs: LInda kinnistu kogujatee ühendamine Õlleköögi teega.

Tere

Perspektiivne lahendus:

*	Kaotasime ühe juurdepääsutee kinnistule ära ja veendusime, et 
juurdepääsuteede omavaheline kaugus oleks vähemalt 100 meetrit. Tellija soov 
on just vastupidi Jüri poolne juurdepääsutee ära jätta ja pigem mitte naabri 
kasuks servituuti seada. Äärmise juurdepääsutee ja Jüri poolse kinnistupiiri 
vahe on ca 70 meetrit ehk kindlasti tulevane võimalik naaber saab oma 
juurdepääsutee rajada 100 meetri kaugusele viimasest mahasõidust.

*	Peale on kantud nähtavuskolmnurgad, mis arvestavad kiirusega 70 km/h.

*	Peale on kantud ka teemaa piiri ettepanek, mis on paigutatud 1 meetri 
kaugusele kergliiklustee servast.

Ajutise lahenduse osas lisan omad kommentaarid Teie toodud punktide vahele.

Kokkuvõttes, kui Te kiidate perspektiivse lahenduse heaks, siis Tellijal on 
soov aktiivselt detailplaneeringu koostamisega edasi liikuda. Ajutise 
lahenduse puhul ma loodan, et jõuame ka kokkuleppele, kuid see võiks mitte 
takistada DP menetlust. Täna on Tellija jaoks ka veidi lahtine, millal nad 
DP realiseerumiseni võivad jõuda. Teoreetiline on ka võimalus, et ajutist 
lahendust ei tule kunagi.

Jään ootama Teie tagasisidet!

Parimate soovidega / Best wishes

Meelis Kreevan

Diplomeeritud teedeinsener, tase 7

+372 5665 0034

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.roadexpert.ee/> www.roadexpert.ee

  _____

Saatja: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: esmaspäev, 12. mai 2025 16:11
Adressaat: Meelis Kreevan | Road-Expert OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: LInda kinnistu kogujatee ühendamine Õlleköögi teega.

Tere

Täna oli Linda kinnistu detailplaneeringu ajutise lahenduse arutelu, millest 
tekkisid veel mõned mõtted, mida peab Linda kinnistu ristumiskoha asukoha 
määramisel kontrollima.  Ristumiskoha nihutamine põhimaantee poole oli 
tingitud nähtavuse puudumises vasakule piirdeaia tõttu.

Täiendavalt vajaks kontrollimist, kas

1.	põhimaanteelt mahapöörde sooritajal on võimalus Linda kinnistule 
vasakpöörde sooritamisel teekonda lõigata sujuvamaks, vt punane vabakäeline 
nool. Lõikamine tuleb välistada,  võiks nihutada ristumiskohta põhimaanteest 
eemale.

Paraku ristumiskoha nihutamine ei ole võimalik, sest sellisel juhul tuleb 
eramaal olev piirdeaed ringi tõsta ja hekk osaliselt likvideerida selleks, 
et tagada ristmikuala nähtavustingimused. Paraku ristumiskoha nihutamine ei 
välista ka sellisel juhul nurga lõikamist, sest ristmikulaiend loob selleks 
head eeldused igal juhul. Kaalumisel saaks olla Õlleköögi teeteljele 
paigaldada painduvad püsttähised, kuid need lähevad igal juhul konflikti 
ristumiskohal manööverdava veokiga.

2.	põhimaanteelt parempööret sooritav sõiduk peatub vasakpöörde 
sooritamiseks Linda kinnistule õlleköögi teel. Kas on tagatud nähtavus, et 
välistada  vasakpöörde ootajale tagant sisse sõitmine Sadulauto pikkusega 
16m toob konfliktala põhimaanteele ligi dale.

Rambi plaanikõveriku raadius on 25 meetrit, mis on alla tänase normi nõuete, 
kuid eeldame, et kiirus on 40 km/h. Seega vajalik peatumisnähtavus on 35 
meetrit. Rambi kõvera algusest, kuni ristumiskohani on ca 100 meetrit, 
mistõttu vajalik peatumisnähtavus on tagatud. Antud lõigus ei ole ka 
nähtavust piiravaid takistusi.

3.	Kas on võimalik Õlleköögi tee 1a kinnistult nähtavuse tagamiseks 
piirdeaeda ajutiselt ümber tõsta? Kogujatee lahenduse väljaehitamisega tuleb 
taastada.

Hetkel ei ole see mõeldav, sest lisaks piirdeaia nihutamisele peaksime 
osaliselt maha võtma hoovis oleva heki. Naabrile see lahendus ei ole 
meeltmööda.

4.	Kavandatud ristumiskohalt pööre Õlleköögi tee 1a kinnistule on Õlleköögi 
teele liiga ligidal ja ei pööra välja. Tuleks nihutada

Kinnistu mahasõitu on nihutatud ristumiskohast eemale selliselt, et 
maaomaniku väravast väljasõit jääks samaks.

Tervitades,

Krista Einama

From: Krista Einama
Sent: Wednesday, May 7, 2025 11:15 AM
To: 'Meelis Kreevan | Road-Expert OÜ' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: LInda kinnistu kogujatee ühendamine Õlleköögi teega.

Tere, taas,

Perspektiivne lahendus sai heakskiidu ka  projektijuhilt, võib rajada 
tupikuna või soovi korral koos mahapööretega 11, mille suundristmik  on 
alles eskiislahendusega kavandamisel.

Ajutine lahendus läheb siiski ametisisesele arutelule,

kuna ristmik vahetult pärast mahapööret 2+2 teelt kurvi taga. Kui sinna 
peaks vasakpööraja seisma jääma, siis on see halb situatsioon. Asulalõik ta 
ka pole, kuigi on 50km/h piirang.

Tervitades,

Krista Einama

From: Krista Einama
Sent: Wednesday, May 7, 2025 9:27 AM
To: 'Meelis Kreevan | Road-Expert OÜ' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: LInda kinnistu kogujatee ühendamine Õlleköögi teega.

Tere,

Põhimõtted on ok, mõned detailsed tähelepanekud perspektiivsele ja 
lähiaastate lahendusele.

Kui kogujatee jääb riigiteeks, siis

1.	Linda kinnistule saaks kavandada 2 ristumiskohta. Normide kohaselt 
tekivad ristmikud, mille minimaalne vahekaugus 100m (arvestatud, et 
riigiteel liiklussagedus on üle 500 autot ööpäevas. Ettepanek keskmine 
ristumiskoht ära võtta ja Jüripoolsele ristumiskohale seada servituudi 
naaberkinnistu kasuks. Lisada ristumiskohtadele nähtavuskolmnurgad 
arvestades kiirusega 70 km /tunnis.

2.	Lähiaastate lahendusel on ristumiskoha väike nihutamine ok. 
Nähtavuskolmnurk näib arvestatud 5m tee servast, aga peaks olema rohkem kas 
7 m või pigem 15m . Kas Õlleköögi tee 1 piirdeaeda saaks nähtavuskolmnurgast 
välja nihutada?

3.	Õlleköögi tee 1 juurdepääsu tuleks riigitee suhtes alla poole tuua ja 
hinnata pööret läbi pöördekoridori.

Saatsin joonised tutvumiseks projekteerimise üksuse projektijuhile, kelle 
koostab kogujatee eskiisi alates Jüri liiklussõlmest kuni kokkuviimiseni 
kogujateega Linda kinnistul. Tema tähelepanekud saadan eraldi, kui neid 
peaks olema.

Tänades,

Krista Einama

From: Meelis Kreevan | Road-Expert OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, May 6, 2025 8:08 PM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: LInda kinnistu kogujatee ühendamine Õlleköögi teega.

Tere

Tunnen huvi, millal võiksime oodata tagasisidet saadetud eskiislahenduste 
osas?

Tänud ette!

Parimate soovidega / Best wishes

Meelis Kreevan

Diplomeeritud teedeinsener, tase 7

+372 5665 0034

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.roadexpert.ee/> www.roadexpert.ee

  _____

Saatja: Meelis Kreevan | Road-Expert OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: reede, 25. aprill 2025 16:50
Adressaat: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: LInda kinnistu kogujatee ühendamine Õlleköögi teega.

Tere

Olen manuses toonud välja kaks lahendust. Ajutine lahendus arvestab tänase 
olukorraga ja teine joonis arvestab sellega, kui kogujatee idee saab teoks.

Ajutine lahendus

Võrreldes TRAM-i nõuetes tooduga oleme ajutise ristmiku toonud veidi 
Tallinna ringtee poole ja selle põhjuseks on Õlleköögi tee 1 kinnistu, mis 
on riigitee poolt piiritletud valge aiaga. Kui ristmik tuleks tänase 
Õlleköögi tee 1a kinnistu mahasõidu asukohta, siis see tähendaks naabriaia 
likvideerimist nähtavuskolmnurga ulatuses. Selleks, et lähestikku kahte 
mahasõitu ei jääks riigitee äärde, näeme ette olemasoleva mahasõidu 
sulgemise ning ühenduse andmise tulevase ajutise ristmiku kaudu.

Lõplik lahendus

Nagu ma aru saan, siis selline lahendus on Teile vastuvõetav, nagu me 
koostanud oleme. Kas on veel midagi, mis antud eskiisi puhul on jäänud 
arvestamata? Mis puudutab transpordimaa ulatuse määramist, siis millise 
loogika alusel seda tuleks teha, kui eskiisis on toodud nii sõidutee ja 
kergliiklustee?

Tänud ette peatse tagasiside eest!

Parimate soovidega / Best wishes

Meelis Kreevan

Diplomeeritud teedeinsener, tase 7

+372 5665 0034

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.roadexpert.ee/> www.roadexpert.ee

  _____

Saatja: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: teisipäev, 15. aprill 2025 09:55
Adressaat: Meelis Kreevan | Road-Expert OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: LInda kinnistu kogujatee ühendamine Õlleköögi teega.

Tere veelkord,

Üks mõte, palun projekteeriga teejooni  abijoontega naaberkinnistule ka, et 
oleks võimalik tagada sujuv tee ühendamine naaberkinnistule.

Tegin ka omavariandi : 😊

Tervitades,

Krista Einama

From: Meelis Kreevan | Road-Expert OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, April 15, 2025 9:41 AM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: LInda kinnistu kogujatee ühendamine Õlleköögi teega.

Parimate soovidega / Best wishes

Meelis Kreevan

Diplomeeritud teedeinsener, tase 7

+372 5665 0034

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.roadexpert.ee/> www.roadexpert.ee

  _____

Saatja: Meelis Kreevan | Road-Expert OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: esmaspäev, 14. aprill 2025 11:13
Adressaat: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: Erki Lember | Road-Expert OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: LInda kinnistu kogujatee ühendamine Õlleköögi teega.

Tere

Tänud! Idee selge ja toimetame.

Parimate soovidega / Best wishes

Meelis Kreevan

Diplomeeritud teedeinsener, tase 7

+372 5665 0034

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.roadexpert.ee/> www.roadexpert.ee

  _____

Saatja: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: esmaspäev, 14. aprill 2025 11:10
Adressaat: Meelis Kreevan | Road-Expert OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: LInda kinnistu kogujatee ühendamine Õlleköögi teega.

Tere,

Vabakäeliselt näeb välja nii: 😊

Kas saite kätte, ma pole kindel, et õige aadress.

Tervitades,

  Krista Einama

  Peaspetsialist

  Projekteerimise osakonna

  kooskõlastuste üksus

  tel 5862 7026

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.